De tutor op bezoek

Mijn lesjaar is verdeeld in drie stages, de masterstages 1 t/m 3. Deze week rond ik de masterstage 1 af. Na de herfstvakantie begin ik dan met masterstage 2 en drie nieuwe klassen: 2HAVO, 3VMBO (Havo Kansklas) en 4vWO). Enkele van mijn lessen zijn bezocht en geobserveerd door mijn coach, een andere docent Duits en de vakdidacticus. Vandaag heeft tot slot de tutor van de lerarenopleiding een les bezocht. Zijn beoordeling was positief. Dat betekent dat ik verder mag gaan met de tweede stageperiode.

Zijn dat niet een beetje veel beoordelingen in een lesperiode van zes weken? Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het natuurlijk goed dat zowel de lerarenopleiding als mijn stageschool lesgeven zo serieus nemen. Elke les wordt zorgvuldig bekeken en beoordeeld. Aan de hand van die beoordeling en de zelfreflectie kun je dan je volgende lessen verbeteren.

Helemaal afgerond is de eerste periode nog niet. Ik moet nog een aantal schriftelijke opdrachten maken en inleveren, een stageverslag maken, een tentamen doen, een presentatie houden voor vakdidactiek en een beoordelingsgesprek voeren met de schoolopleiders.

(Foto van Márcio Cabral de Moura)

Dit bericht werd geplaatst in Leren, Onderwijs en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De tutor op bezoek

  1. M. Koops zegt:

    Even als tip: Het gaat bij 3VMBO om de Havo Kansklas. Het is voor deze leerlingen heel belangrijk om aangesproken te worden als Havoleerling en niet als VMBO-leerling.

Geef een reactie

